بهترین ها(کسب درآمد)
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 9 آذر 1391برچسب:, توسط erfan |

ته استفاده از كیف، بیشتر جنبه تزیینی داشت اما امروزه كیف، یكی از وسایل ضروری ما در بیرون از منزل است، اما گاهی مدل‌های بسیار متنوع كیف باعث می‌شود كه نتوانیم براحتی، خریدمان را انجام دهیم. اگر قصد دارید یك كیف خریداری كنید نكات زیر می‌تواند به شما كمك كند.
برای خرید در گام اول، باید كاربرد كیف را مشخص كنید. اگر به دنبال مدلی هستید كه بتوانید آن را با تعداد بیشتری از لباس‌هایتان هماهنگ كنید، بهتر است به دنبال انواع ساده و بدون طرح بروید. رنگ‌های مشكی، سرمه‌ای، قهوه‌ای و سبز تیره از جمله رنگ‌هایی است كه قابلیت هماهنگی بیشتری با رنگ‌های دیگر دارد. برای مثال رنگ قهوه‌ای می‌تواند با لباس‌های كرم و شیری استفاده شود. رنگ سبز نیز تركیب خوبی را با نارنجی و زرد تشكیل خواهد داد.
اگر می‌خواهید كیفی خریداری كنید كه در آن از چند رنگ استفاده شده است باید به رنگ اصلی و زمینه دقت داشته باشید كه یك رنگ خنثی باشد. هنگامی كه رنگ لباس‌هایتان متنوع و بیشتر از 2 رنگ دارد حتما از كیف‌های تك‌ رنگ استفاده كنید.
مساله دیگری كه در این میان اهمیت دارد، سایز و اندازه كیف است. اگر شما یك خانم میانسال هستید، بهتر است از یك كیف متوسط یا كوچك استفاده كنید. رنگ كیف این افراد نباید تند و زننده باشد. دختران نوجوان همیشه وسایل زیادی دارند كه دوست دارند همراه خود داشته باشند. استفاده از كیف‌های بزرگ با رنگ‌های شاد برای این گروه سنی مناسب‌تر است.
خانم‌های بلند‌قد می‌توانند از انواع كیف‌ها استفاده كنند، اما اگر ریز اندام و قد كوتاه هستید بهتر است از كیف‌های كوچك‌تر و جمع و جورتر استفاده كنید.
كیف‌های پارچه‌ای بیشتر برای محیط‌های غیررسمی كاربرد دارد، اما اگر می‌خواهید برای شركت در مهمانی‌های رسمی كیفی تهیه كنید بهترین گزینه می‌تواند یك كیف كوچك چرمی به رنگ مشكی یا قهوه‌ای باشد.
هماهنگی رنگ بین كیف و كفش می‌تواند تأثیر زیادی در شكل ظاهری شما داشته باشد. بهتر است این دو را از یك طرح و رنگ انتخاب كنید یا دست‌كم جنس آنها را با هم هماهنگ كنید.اگر رنگ كیف و كفش‌تان هماهنگی ندارد می‌توانید از بند كفش همرنگ كیفتان استفاده كنید یا از طرح‌های خلاقانه‌ای مانند این استفاده كنید.
قبل از خرید كیف، به تعداد جیب‌های آن دقت كنید. اگر همیشه وسایل زیادی را به همراه دارید، جیب‌ها برای شما كاربرد زیادی خواهد داشت. ممكن است شما جزو آن دسته از خانم‌هایی باشید كه كیف شلوغی دارند و هر بار كه به دنبال چیزی هستند آن را به سختی پیدا می‌كنند. برای حل این مشكل از كیف‌های كوچك‌تر داخل كیفتان استفاده كنید تا وسایلتان سامان داشته باشند.
نكته دیگری كه باید به آن توجه داشته باشید این است كه اگر دانش‌آموز هستید حتما از كوله‌پشتی‌های استاندارد استفاده كنید. كیف‌های دستی باعث افتادگی شانه‌ها می‌شود و هنگام حمل وسایل سنگین برای ستون فقرات خطرناك است. بهتر است این كیف‌ها بند كمری هم داشته باشد تا هنگام حركت مدام روی شانه‌ها تلو تلو نخورد.

 

نکاتی بسیار مفید برای خانه داری

خانم های خانه دار مشکلات زیادی دارند، از تهیه غذا گرفته تا خرید، رسیدگی به بچه ها و البته تمیزکردن خانه. یکی از دل نگرانی ها و دل مشغولی های آنها، حفظ سلامت اعضای خانواده و ممانعت از بیمار شدن آنهاست. اما خانم های خانه دار باید بدانند که یکی از اصلی ترین مناطق بالقوه بیماری زا خانه خود آنها هستند.
در واقع آنها باید خانه شان را به خانه ای خالی از بیماری بدل کنند، اما چگونه؟ خانه ای که محل زندگی و پایگاه شما و سایر اعضای خانواده تان است، حتما باید محل سلامت باشد، نه محل زندگی میکروب ها و عوامل بیماری زا. برای آنکه خانواده تان را از خطرات مختلف دور نگه دارید، این نکته ها را رعایت کنید.
بهتر است خانه تان را آرام جارو کنید
زمانی که می خواهید خانه را جاروبرقی بکشید باید بدانید که آهسته تر جارو کشیدن، بهتر است. با سرعت جارو کشیدن باعث می شود که مقدار بیشتری گردوغبار به هوا بلند شود و در هوا معلق بماند. درضمن همیشه حواس تان باشد که کیسه جاروبرقی را به محض پر شدن خالی یا تعویض کنید و البته باید این کار را در خارج از خانه انجام دهید. دکتر چارلز گربا، پروفسور میکروبیولوژی بالینی در دانشگاه آریزونا می گوید: «کیسه جاروبرقی پر از میکروب های خطرناکی مثل ای کولای و سالمونلاست. اگر در محیط خانه کیسه جاروبرقی را خارج کنید ممکن است این میکروب ها در هوا پخش شوند و روی همه چیز بنشینند و شما را مریض کنند.»
با تهویه روشن حمام کنید
به طور معمول بسیاری از انسان ها در زمان حمام کردن تهویه حمام را خاموش می کنند زیرا از خطر اتصالی کردن آن می ترسند، اما باید بدانید که روشن کردن تهویه در زمان حمام کردن مانع از شکل گیری کپک قارچ می شود. این ماده گاه نامریی ممکن است باعث سرفه، گرفتگی سینه، چشمان قرمز و خارش چشم شود. کپک و توده های معلق قارچی به خصوص برای افراد آسمی و سایر بیماری های آلرژی خطرناک هستند، زیرا می توانند باعث بروز حمله در آنها شوند.
از شوینده های طبیعی استفاده کنید
برخی از صابون ها و مواد شوینده حاوی مواد مضر و سمی هستند. فتالات ها، یکی از خطرناک ترین این دسته از مواد است که در بعضی از اسپری های خوشبوکننده و معطر وجود دارد و می تواند باعث ناباروری و مشکلات بارداری شود. راه های مطمئن تری برای تمیز و خوشبو کردن هوای خانه وجود دارد؛ مثلا می توانید از گیاهان خوشبو و معطر یا عود استفاده کنید. مواد طبیعی، فاقد مواد شیمیایی مضر هستند و استفاده از آنها خطری ایجاد نمی کند.
شیر آشپزخانه یکی از مناطق خطرناک خانه است
شیر کوچک فلزی آشپزخانه شما یکی از بهترین محل ها برای رشد انواع میکروب هاست. به هرحال باکتری ها و قارچ ها در محیط های مرطوب راحت تر رشد می کنند. این میکروب ها می توانند به ظرف ها و سایر وسایل آشپزخانه که از آنها استفاده می کنید، منتقل شوند. برای آنکه شیر آشپزخانه شما به منبع میکروب بدل نشود باید حداقل هفته ای یک بار آن را با آب گرم و ماده ضدعفونی کننده بشویید و سپس آن را با یک پارچه تمیز خشک کنید. اگر بتوانید شیر آب را باز کنید و در یک ظرف حاوی مواد ضدعفونی کننده قرار دهید نتیجه بهتری می گیرید.
ورودی خانه تان باید همیشه تمیز باشد
کفش ها یکی از آلوده ترین وسایل موجود در خانه ها هستند. مطالعات اخیر نشان داده که ۹۵درصد از کفش ها به کولی فرم نوعی از باکتری های خطرناک آغشته هستند برای آنکه دچار مشکل نشوید بهترین کار این است که قبل از ورود به خانه کفش ها را در داخل یک کمد مخصوص قرار دهید و در داخل خانه از روفرشی یا دمپایی مخصوص خانه استفاده کنید. اما اگر کفش ها را داخل خانه می برید و روی روفرشی می گذارید بهتر است همیشه روفرشی تان را تمیز کرده و بشویید و ضدعفونی کنید.
چگونه باید یخچال تان را تمیز کنید؟
شاید فکر کنید که یخچال شما یکی از تمیزترین جاهای خانه تان است. شاید به طور مرتب آن را تمیز می کنید. اما تا به حال به در آن نگاه کرده اید؟ مطالعات اخیر در دانشگاه ساوتمپتون نشان داده است که حدود ۸۰درصد از یخچال های خانگی در ناحیه در خود و در محل بسته شدن در دچار آلودگی میکروبی شدید هستند. برای آنکه خطر را از موادغذایی و نوشیدنی های مورد استفاده خودتان و اعضای خانواده تان دور کنید، بهترین کار این است که حتما در زمان تمیز کردن یخچال در آن را باز کرده و تمام قسمت های آن را تمیز کنید. یادتان باشد که بهترین کار استفاده از مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن در یخچال است.

چگونگی تشخیص کیفیت و مرغوبیت لباس

شما باید پیش از خریدن لباس کیفیت آن را چک کنید تا از مرغوبیت آن مطمئن بشوید. در اینجا نکاتی را برای شما ذکر می کنیم تا بتوانید به سرعت کیفیت لباس مورد نظر خود را تشخیص بدهید.

 

۱) اگر پارچه لباس طرح دار است، آن را کنترل کنید تا مطمئن بشوید که طرح و الگوهای پارچه در قسمت دوخت و درزها، خصوصا در ناحیه شانه، یقه و جیب های دوخته شده به لباس، مرتب و یکدست باشد.

 

۲) پارچه را بالا ببرید و در مقابل نور نگاه کنید و مطمئن بشوید که بافت پارچه محکم است و نخ و تار و پود خراب یا شل نداشته باشد؛ اگر پارچه مهره دوزی یا پولک دوزی شده است، دقت کنید که آنها کاملا چسبیده و متصل به پارچه باشند.

 

۳) بافت و تار و پود پارچه را امتحان کنید. تارهای عمودی باید مستقیم از بالا به پایین لباس باشد و تارهای افقی باید با زاویه ۹۰ درجه نسبت به آنها امتداد داشته باشد.

 

۴) پارچه های ضخیمتر و سنگین تر مانند پشم را مچاله کنید تا ببینید که آیا به حالت اولیه برمی گردد. در این صورت مقاوت پارچه را نسبت به چروکیدگی می سنجید.

 

۵) نگاه کنید که آیا تمام کوکهای لباس محکم و درست است یا نه. شما باید در هر ۲.۵ سانتی متر پارچه، حدود ۸ تا ۱۲ کوک ببینید.

 

۶) به لبه های لباس دقت کنید. لبه های دوخته شده لباس باید تقریبا نامرئی و غیر قابل مشاهده باشد. لبه پایین لباس باید راست و مستقیم باشد و منحنی یا چین خورده نباشد.

 

۷) قد پارچه را مقایسه کنید: شلوار، پیراهن، دامن یا هر لباسی که قصد خرید آن را دارید، از وسط درازای آن تا بزنید تا مطمئن بشوید که دو طرف چپ و راست متقارن است. چک کنید که طرف چپ و راست یقه از نظر شکل و اندازه برابر باشد.

 

۸) اطمینان حاصل کنید که جیب های دوخته و وصل شده به لباس کاملا یکنواخت و صاف روی لباس قرار گرفته باشد و فاصله ای بین جیب و جلوی پارچه نباشد. وقتی که لباس را در حالت عمودی نگاه می دارید نباید جیبها آویزان بشود.

 

۹) دقت کنید که آستر لباس با برش پارچه لباس منطبق باشد. آستر لباس باید به طور یکنواخت قرار گرفته باشد و نباید تا لبه انتهایی لباس امتداد داشته باشد.

 

۱۰) مطمئن بشوید که دگمه ها و جادگمه ها محکم دوخته شده اند. معمولا هرچه پیراهن تعداد دگمه بیشتری داشته باشد، کیفیت بهتری نیز دارد. داشتن دگمه اضافی هم نکته مثبتی است.

 

۱۱) قبل از خریدن پیراهن آن را امتحان کنید، دگمه های آن را کاملا ببندید. دقت کنید که دگمه ها در جای مناسب خود قرار گرفته باشد تا پیراهن در قسمت قفسه سینه از هم باز نشود.

 

۱۲) اگر لباس زیپ دارد، زیپش را چند بار بالا و پایین بکشید تا مطمئن بشوید که به راحتی و نرمی حرکت می کند و گیر نمی کند. زیپ معمولا باید به رنگ لباس باشد.

نگهداری طولانی تخم مرغ

هرگز تخم مرغ سالم را در فریزر قرار ندهید، زیرا سرما حجم آن را زیاد کرده و می شکند. زرده و سفیده را از پوست تخم مرغ خارج کرده، قدری نمک به آن بیفزایید و خوب به هم بزنید و در فریزر نگهداری کنید . سفیده تخم مرغ (البته بدون زرده) به حالت منجمد برای مدت یک سال قابل نگهداری است.

 روشهای نگه داری سبزیجات در منزل

 

فصل، فصل سبزیجات تازه است و اکثر خانم‌ها برای مصرف سالانه‌شان اقدام به خرید انواع سبزیجات و فریز کردن یا خشک کردن آنها می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید سبزیجات و ذخیره‌سازی آنها برای فصولی دارید که سبزی تازه در دسترس نیست، با این مطلب همراه شوید:

 

اگر می‌خواهید سبزیجات فریز شده، خشک‌شده یا کنسرو‌شده‌تان کیفیت خوبی داشته باشد، باید پیش از هر چیز، ابتدا به کیفیت سبزی‌هایی که خریداری می‌کنید و بعد، در انتخاب وسایلی که استفاده می‌کنید، دقت کنید.

 

چه سبزی‌هایی بخریم؟

 

موقع خرید سبزیجات باید محصول همان فصل را تهیه کنید و در ضمن، مطمئن شوید که سبزیجات، تازه‌اند و طی همان یکی‌دو روز برداشت شده‌اند. ترجیحا سبزیجات طبیعی خریداری کنید و تا حد ممکن از خرید انواع گلخانه‌ای خودداری کنید. کودهای شیمیایی اجازه نمی‌‌دهند سبزیجات بو و طعم طبیعی خود را حفظ کنند. وقتی سبزیجات خود را خریداری کردید، سراغ وسایل موردنیاز کارتان بروید. اگر سبزیجات شما نیاز به پختن دارد، ظروف مسی را انتخاب کنید. به هیچ عنوان سراغ ظروف آلومینیومی نروید زیرا اسید موجود در برخی سبزیجات می‌تواند سبب شکل‌گیری برخی میکروب‌ها در درزها و شکاف‌های موجود روی سطح ظرف شود. این نوع شکاف‌ها در سطح ظروف با جنس نرم‌تر مثل آلومینیوم به وجود می‌آید اما در ظروف مسی، نه. اگر قرار است سبزیجات را در شیشه کنسرو کرده و در یخچال نگهداری کنید، شیشه‌ها را از قبل استریل کنید و اگر قرار است در کیسه‌های نایلونی آنها را فریز کنید، حتما نایلون فریزر و ترجیحا از انواعی باشند که هوا را می‌توان از داخل آن خارج کرد و اصطلاحا درهای زیپی دارند.

 

کنسرو کردن در روغن

 

تقریبا تمام انواع سبزیجات را می‌توان به این شکل کنسرو کرد. یک قانون اساسی که باید در این روش رعایت شود، استفاده از روغن زیتون فراوان و باکیفیت است. از جمله بهترین سبزی‌هایی که به این روش می‌توان کنسرو کرد، قارچ، گوجه‌فرنگی‌های کوچک، نخودفرنگی و بادمجان است. بهتر است حین کنسرو کردن، برگ‌های معطر و کمی فلفل هم به آنها افزوده شود. نحوه کنسرو کردن به این شکل، بسیار ساده است. بعد از آنکه سبزیجات شسته، خشک و به شکل دلخواه خرد شد، باید آنها را در آب جوش و سرکه برای چند دقیقه جوشاند و بعد، روی کاغذهای جذاب، آب پهن کرد تا آب اضافی آنها گرفته شود. بعد، باید آنها را در ظروف استریل ریخت و به آن روغن افزود تا جایی که هیچ فضای خالی در ظرف باقی نماند. طی چند هفته، سبزیجات آماده مصرف می‌شوند و تا 12 ماه نیز قابل نگهداری هستند.

 

استفاده از سرکه

 

سبزیجاتی که در سرکه کنسرو می‌شوند، مصارف فراوان دارند و از آنها در تهیه سس، سالاد و حتی همراه با برنج استفاده می‌کنند. بهترین سبزیجاتی که می‌توان آنها را به این روش کنسرو کرد، عبارتند از: گل‌کلم، کلم‌قرمز، فلفل قرمز، خیارترشی، پیاز و هویج. در این روش نیز به سبزیجات پس از شسته شدن، ابتدا نمک زده می‌شود؛ تا حدی تلخی‌شان گرفته شود، بعد خرد شده و برای چند دقیقه در آب جوش و سرکه حرارت می‌بینند. بعد از خشک شدن که تقریبا به 2 ساعت زمان نیاز دارد، به ظروف استریل انتقال می‌یابند و ظرف کاملاً از سرکه پر می‌شود. برحسب ذایقه می‌توان از سرکه سفید، قرمز یا... استفاده کرد. سبزیجاتی را که به این طریق کنسرو می‌شوند، می‌توان برای مدت 8 تا 12 ماه نگهداری کرد.

 

استفاده از آب نمک

 

اگرچه سبزیجاتی که به این روش تهیه می‌شوند به خوشمزگی سبزیجات کنسرو شده در روغن و سرکه نیستند اما کیفیت بالاتری پیدا می‌کنند. نخود فرنگی، هویج، کلم و... را می‌توان به این طریق کنسرو کرد. برای این منظور، بعد از شستن سبزیجات، آنها را برای چند دقیقه در آب نمک جوش‌آمده بریزید و بعد اجازه دهید آب اضافی آن گرفته و خشک شود. بعد داخل ظروف استریل ریخته و به هر یک لیتر آب 8 گرم نمک اضافه کنید و آب نمک درست شده را در ظرف بریزید.

 

فریز کردن

 

این روش از رایج‌ترین روش‌های نگهداری میوه و سبزیجات برای مدت طولانی در عصر حاضر است. سبزیجاتی را که به این روش تهیه می‌شوند می‌توان تا یک سال نگهداری و مصرف کرد. البته دمای فریزر حتما باید بین 18- تا 20- درجه سانتی‌گراد باشد. حتما روی هر بسته‌ای که فریز می‌کنید تاریخ تهیه آن نوع سبزی را یادداشت کنید. با گذشت زمان توصیه‌شده برای مصرف آن سبزی، اگرچه سبزی فریز شده خراب نمی‌شود و شما را بیمار نمی‌کند، اما به مرور ارزش غذایی و طعم آن از دست می‌رود.

 

برخی از انواع سبزیجات مثل پیاز، سیر، انواع سبزیجات برگ‌دار، نخود فرنگی، بادمجان، باقلا، بامیه و... را می‌توان فریز کرد اما برخی دیگر مثل سیب‌زمینی این قابلیت را ندارند. ترجیحا گوجه‌فرنگی را هم نباید فریز کرد؛ چون طعم و مزه‌ خود را از دست می‌دهد. در ضمن، سعی کنید به قصد فریز کردن حتما میوه و سبزیجاتی را تهیه کنید که تازه برداشت شده باشند تا با فریز کردن حداکثر ویتامین‌های آنها حفظ شود. نکته دیگر اینکه برخی از انواع سبزیجات مثل بادنمجان، سبزی قورمه، اسفناج و...اگر تفت کوچکی ببینند، ویتامین‌های‌شان بیشتر می‌ماند.

 

خشک کردن

 

اگر قصد دارید میوه یا سبزیجات را خشک کنید، حتما انواع رسیده و سالم را انتخاب کنید. جالب است بدانید سبزیجاتی که به محض چیده شدن در صبح زود یا اول شب، فورا خشک می‌شوند، طعم و بوی بهتری دارند.

 

اگر سبزیجاتی که انتخاب می‌کنید کاملا رسیده نباشند، بعد از خشک شدن رنگ و طعم خوبی نخواهند داشت. البته سبزیجات خیلی رسیده هم بعد از خشک شدن سفت می‌شوند و نمی‌توان آنها را مصرف کرد. برای خشک کردن سبزیجات، ابتدا آنها را شسته و بعد از شستشو اجازه دهید سبزیجات خشک شوند. برحسب نوع آنها، برش لازم را بدهید. حتما قسمت‌های کال و کپک‌زده را حین برش زدن جدا کنید؛ چون می‌توانند عاملی برای رشد باکتری‌ها باشند. نکته دیگری که باید در ذهن داشته باشید، این است که هرچه سبزیجات به قطعات ریزتری خرد شوند، سریع‌تر خشک می‌شوند.

 

برای خشک کردن سبزیجات 3 روش وجود دارد : خشک کردن زیر نور آفتاب، خشک کردن به روش صنعتی و خشک کردن در فر.

 

برای خشک کردن سبزیجات در فر کافی است درجه فر را روی پایین‌ترین حرارت تنظیم کنید و هر نیم ساعت یک‌بار به سبزیجات خود سری زده و آن را هم بزنید. توصیه می‌شود سبزیجات را روی یک سینی مسی اکسیدنشدنی یکنواخت پهن کنید و هر چند وقت یک‌بار سینی را بچرخانید تا حرارت به طور یکسان به تمامی نقاط برسد. برحسب نوع سبزی بین 4 تا 12 ساعت زمان برای خشک شدن در فر نیاز است.

 

در مورد سبزیجاتی که به روش صنعتی خشک می‌شوند لازم است قبل از استفاده شسته شده و در صورت نیاز به مدت 2 ساعت خیسانده شوند. در نهایت، ساده‌ترین روش خشک کردن سبزیجات که در خانه امکان‌پذیر است، خشک کردن در هوای آزاد است. ترجیحا بهتر است سبزیجات را دور از نور آفتاب و در محلی سایه خشک کرد تا رنگ آنها تغییر زیادی نکند. وقتی سبزیجات به طور کامل خشک شد، باید آنها را به ظروف پلاستیکی و یا شیشه‌ای دربسته انتقال داد و در محیطی خشک، تاریک و خنک نگهداری کرد. مدت زمانی که می‌توان سبزیجات خشک را نگهداری کرد به میزان خشک شدن آنها بستگی دارد. در صورتی که سبزیجات خشک در معرض نور آفتاب قرار بگیرند به سرعت رنگ‌شان تغییر کرده و مقدار فراوانی از ویتامین‌های خود را از دست می‌دهند. معمولا در صورت خشک کردن صحیح و نگهداری مناسب سبزیجات را می‌توان برای مدت یک سال ذخیره کرد.

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.